Ik heb een hekel aan verhuizen en snap niet hoe sommige mensen die hel al een keer of zeven keer hebben kunnen doorstaan. Ik ben als tiener al eens verhuisd, maar toen deden mijn ouders al het werk natuurlijk. Toen ben ik alleen gaan wonen, maar dat was in een bemeubelde studio, dus dat telt ook niet echt. Toen ik ging samenwonen met mijn lief, was dat een dure grap want we moesten al onze meubels nog kopen, maar het voordeel daarvan is wel dat vaklui die dingen tot op de tweede verdieping sleuren en ze in elkaar steken. (Met uitzondering van onze gigantische PAX-kast van de IKEA, die mijn lief zelf ineen heeft gezet. Voor een luie onhandige trien als ik is dat een soort heldendaad.) (Oh ja, en nu moeten we moet hij die kast dus uit elkaar halen en weer in elkaar krijgen hahaha, kill me.)
Soit, ik dacht dat iedereen op deze planeet er zo over dacht, maar de afgelopen weken hebben al TWEE mensen mij verteld dat ze graag verhuizen en/of IKEA-shizzle ineen steken (al dan niet volgend op een klaagzang over hoe zwaar mijn leven is). Anyways, wie ben ik om die mensen hun hobby af te pakken, dus ze mogen ons komen helpen.
Ik heb intussen wel een redelijk goeie deal met mijn lief gesloten. Hij heeft een hekel aan administratief en organisatorisch werk en ik ben een redelijk zwak takje, dus ik regel alle administratieve shizzle en steek dingen in dozen, en hij houdt zich bezig met de meubels tijdens het verhuisweekend. Hij moet alleen wel verdragen dat ik naar zeven heruitzendingen van ‘De Pfaffs’ kijk tijdens het inpakken en ook minstens zeven keer zeg dat hij qua karakter veel weg heeft van Sam Gooris.
Zo geschiedde dat ik me de voorbije weken heb beziggehouden met energieovernamedocumenten en klantendiensten. En vooral die laatste hebben me mijn eerste grijze haren bezorgd:
- Oké, internet en televisie regelen, en ons energiecontract overzetten. Let’s go.
- Internet en televisie is online doorgegeven. Dit gaat vlotjes.
- De klantendienst had nog wat extra info nodig, of de aansluiting via de gevel of via een champignon (wat???) gaat, en of er al een coax-kabel ligt en HELP DIT IS ALLEMAAL ZEER NIEUWE INFO.
- “Ik ga u efkes mijn lief geven, mevrouw.” Heel feministisch en zelfstandig, I know, en ik weet dat ik in charge ben voor alle rompslomp, maar HOE MOET IK NU WETEN WAT EEN COAX-KABEL IS?
- Oké, volgens de mevrouw van de klantendienst was het in orde, ze kon alleen geen afspraak met de technische dienst inboeken en ze ging terugbellen.
- Spoiler: ik werd niet teruggebeld.
- Tweede poging. “Oei mevrouw, maar dat is hier helemaal niet in orde hoor.”
- “Uw collega zei van wel?”
- “Ik kan alleen maar zeggen wat ik zie, en volgens mij is die aansluiting niet in orde. De technische dienst gaat u terugbellen.”
- “Ik heb niet zo’n goei ervaringen met mensen die mij moeten terugbellen eigenlijk.”
- Insert geschreeuw van de vrouw in kwestie en ik die bijna moest janken.
- Gevleugelde woorden van mijn mama: Lesley, jij bent klant, jij moet niet janken, ZIJ MOETEN JANKEN.
- Mijn lief vond dat ik me heb laten afschepen, dus bibi heeft nog eens teruggebeld. En volgens die mens was alles in orde hahahaha, dit kan toch niet. Soit, we konden eindelijk een afspraak inboeken, dus we zijn in blijde verwachting van supersnel internet van een niet nader genoemd telecombedrijf.
- Door naar het energiecontract dat ik via de site niet zomaar kan overzetten op het nieuwe huis. Helemaal top. Even bellen dan maar.
- Hahahahahahahaha. Even bellen dan maar.
- Ik heb twee uur lang aan de lijn gehangen met mijn gsm EN DIE VAN MIJN LIEF en daarna uit pure miserie opgehangen en de neiging onderdrukt om beide telefoons heel hard tegen de muur te gooien.
- De volgende dag kreeg ik de klantendienst na sLeChTs een halfuur aan de lijn. Mijn vragen werden netjes beantwoord, maar om het contract over te zetten moest ik nog eens terugbellen. Hahahahahahaha. (Ik heb gelukkig ook een mailadres gekregen.)
Bon, zoals je ziet: doldwaze avonturen. Ben jij ook zo’n type dat graag verhuist of ben jij wel normaal?
Beeld: Unsplash / Erda Estremera
Oooh haha, wauw da’s allemaal heel herkenbaar! Gelukkig trok mijn vriend nu bij mij in dus moest ik zelf enkel eens kijken voor mijn familiale verzekering en was ik al eerder overgestapt van energieleverancier en al diene brol. Maar alles komt goed! Dat organisatorische en administratieve is even belangrijk, en die kast gaat ook wel meevallen. Wij waren alleszins erg onder de indruk dat het bed in 1-2-3 uit elkaar gehaald was! Veeeeel succes! Ik verhuis voorlopig alleszins ook niet meer, 1 keer was genoeg voor nu 😉
Dat valt dan inderdaad wel mee. Ik hoop dat het bij ons ook vlotjes verloopt 😀
Haha oooo en het leek zo’n goede deal. ZIJ MOETEN JANKEN vind ik wel een mooie. En ik vind verhuizen ook maar niks. Heb ook al tegen mijn vriend gezegd dat ik het alleen nog maar doe als we echt veel geld hebben en ergens een vrijstaand droomhuis met grote tuin kunnen kopen. Ik ga niet die hele hel door om ergens 20 vierkante meter extra te krijgen.
Hahaha nee, dat snap ik. Ik plan ook om heel lang in dat huis te wonen!
Ik wist niet dat er mensen bestonden die graag verhuizen. Hoe dan?! Maar ik ben wel een beetje jaloers aangezien ik nog een eeuw moet wachten tot ons huis klaar is. Luxeprobleem, maar toch. Heel veel succes! Voor je het weet zit je in je nieuwe huis. Hoop ik. Misschien een paar frustraties verder, maar toch.
Bedankt! Ik zou graag al twee maanden verder zijn 😀
Toen mijn schoonzus onlangs zei dat ze na 5 jaar overwegen om opnieuw te verhuizen heb ik heel snel duidelijk gemaakt aan mijn vriend dat ik van plan ben hier nog minstens 40 jaar te wonen.
In een nieuw huis gaan wonen is fijn, maar al dat gedoe er rond niet!
Hahaha hoe vaak ik tegen mijn lief al gezegd heb dat WE NOOIT MEER VERHUIZEN, ik kan het al niet meer op onze beide handen tellen denk ik.
Ik weet zeker dat grijs haar u ook goed staat!
“jij bent klant, jij moet niet janken, ZIJ MOETEN JANKEN.” ga ik onthouden voor mijn volgende, hoogstwaarschijnlijk enorm frustrerende aanvaring met een of andere klantendienst.
Zijn er andere ervaringen dan???
“ZIJ MOETEN JANKEN.”‘ Hahaha, love uw moeder. Klantendiensten zijn echt verschrikkelijk. Die mensen kunnen er niets aan doen waarschijnlijk, maar ik vraag me alleen altijd af of die al zo zijn als ze er beginnen of zo worden door er te werken?
Heel veel succes en courage met de verhuis in ieder geval.
Haha en ze zeggen vaak ook ALLEMAAL iets anders, hoe kan dat nu??? Merci!
Heel wijze moeder heb jij. Ik heb tips: Op je verhuisdag heb je of verhuizers of je stopt alles wat die wijze moeder van je niet moet zien in een grote doos en zorgt dat ze dat niet ziet. Begin maar vast met denken wat die dingen zijn. Verhuizen is alleen te doen met nadruk op te doen als je een vent als de mijne hebt die dat verhuizen gewoon goed kan. Ben 5 jaar geleden verhuisd ben nog spullen kwijt en daarom een tip van mij maak echt die tas voor de eerste nacht en doe daar ook alle belangrijke papieren in. En dus ook cashgeld telefoonladers schone kleding de sleutels van je nieuwe huis.
Hahaha beste advies dat ik al kreeg denk ik. De vrienden van mijn lief komen verhuizen, dus ik hoop dat alles vlotjes verloopt 😀 Dat van die tas is wel een goeie, merci!
HAHAHAHAHA ik ben sowieso deze persoon die graag IKEA kasten in elkaar steekt! Ik ben present jongens
WE LOVE YOUUUUU, ik fiks broodjes!